vrijdag 22 april 2016

Gelezen: Het tere kind: Jodi Piccoult

Het tere kind

Genre: roman
Jaar: 2011
Samenvatting: Charlotte O'Keefe's dochtertje Willow is geboren met een ernstige ziekte die gekenmerkt wordt door broze botten. Wanneer ze valt, kan ze gemakkelijk haar benen breken. Na jaren voor Willow te hebben gezorgd, komen haar ouders in geldnood. Dan krijgt Charlotte een reddingslijn toegeworpen. Ze kan haar arts verloskundige een proces aandoen omdat deze haar niet van tevoren heeft verteld dat haar baby zwaar gehandicapt zou zijn. Met een schadevergoeding zal Willow levenslang verzekerd zijn van de zorg die ze nodig heeft. Maar de arts-verloskundige die Charlotte voor de rechter daagt, is niet alleen Charlottes arts, maar ook haar beste vriendin…

Mijn mening: Het verhaal heeft een diepe indruk op me gemaakt. De personages kwamen echt tot leven omdat het hele gebeuren wordt beschreven vanuit het oogpunt van meerdere omstanders.
Zelf had ik weleens van deze ziekte gehoord. Het is ook nog eens heel goed uitgelegd. De dilemma's zijn levensecht. Ik kon het maar moeilijk wegleggen en ik was soms tot tranen toe geroerd.

***** vijf van de vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten