zondag 21 februari 2016

Gelezen: Pegasus: Danielle Steel

Pegasus

Genre: roman
Jaar: 2015
Samenvatting: Een immigrantenfamilie overleeft dankzij een raspaard
Aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog vlucht Nicolas naar Amerika. Hij heeft niets meer, alleen zijn raspaard. Met veel inzet probeert hij een nieuw leven op te bouwen. Het lukt - maar dan blijkt het verleden hem achterna te reizen.

Mijn mening: De verschillende hoofdpersonen en hun familie komen echt tot leven. In dit boek weinig dialogen maar heel sfeervol verteld.
Ik had wel wat moeite met het einde. Alsof het heel plotseling moest eindigen. Opeens was het negentien jaar later, de man bejaard, de een na de ander ging dood en er ontstond iets nieuws van een generatie verder. Dat had van mij best langer mogen duren. Ik hoop niet dat ik hiermee teveel verklap over de inhoud. Toch heel fijn om te lezen!

**** vier van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten