zaterdag 13 februari 2016

Gelezen: Het poppenhuis: David Hewson

Poppenhuis

Genre: Thriller
Jaar: 2014
Samenvatting: Sinds zijn dochter spoorloos verdween is Pieter Vos een gebroken man. Na zijn werk voor de Amsterdamse politie leeft hij teruggetrokken op een woonboot. Totdat de jonge rechercheur Laura Bakker hem wijst op een nieuwe vermissing met dezelfde kenmerken als de verdwijning van zijn dochter.
Samen met Laura stort hij zich op de zaak en ze ontdekken oude geheimen die al snel bloedige gevolgen krijgen.

Mijn mening: Ik had wat moeite om in het verhaal te komen. Als lezer werd ik steeds weer op het verkeerde been gezet. Wel miste ik de diepgang in de personages. Het is een hier en nu verhaal met niet veel diepgang over gevoelens en verleden. Maar het is heel boeiend om te lezen. Veel dialogen en ik waande me dan ook echt in Amsterdam. Het einde was echt verrassend! Omdat er zoveel dingen om elkaar heen draaiden. Een heel moeilijke puzzel die uiteindelijk helemaal past!

***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten