zondag 7 februari 2016

Gelezen: Donderdagskinderen: Nicci French

Donderdagskinderen

Literaire thriller
Jaar: 2015
Samenvatting: Wanneer een vroegere schoolvriendin bij Frieda aanklopt omdat de problemen met haar onhandelbare dochter Becky haar boven het hoofd groeien, besluit Frieda met de dochter te gaan praten. Becky vertelt Frieda dat ze is aangevallen, wat bij Frieda sterke herinneringen oproept aan een aanval op haarzelf, jaren eerder. Langzamerhand raakt Frieda ervan overtuigd dat zij beiden slachtoffer zijn van dezelfde dader. Frieda gaat in Donderdagskinderen terug naar het verleden dat ze dacht achter zich te hebben gelaten; ze ontmoet oude bekenden en is ervan overtuigd dat de dader zich onder hen bevindt…

Mijn mening: Hoe spannend ik de eerste twee vond, des te minder vond ik deze. Maar het personage Frieda Klein is wel mooi en doordat je een kijkje in haar verleden krijgt vult het haar karakter zeker aan. Mooie dialogen, ik miste de rol van Karlsson wel. Hopelijk komt hij wel meer terug in de volgende delen. De zoektocht vond ik op een gegeven moment wel langdradig.
Degene die het gedaan had verraste me dan wel weer.. Dus enerzijds vond ik hem mooi maar anderzijds duurde het me allemaal wat te lang. Op naar de volgende.

*** drie van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten